Ile wody trzeba pić?

Woda stanowi 60-70% ludzkiego ciała.
Ok. 2/3 to woda wewnątrz komórek, 1/3 to płyny pozakomórkowe – osocze, ciecz międzykomórkowa, płyny w przewodzie pokarmowym.
Nasz przewód pokarmowy dziennie wytwarza 8-10 litrów płynów (ślina, sok żołądkowy , sok trzustkowy, jelitowy itd. uczestniczy więc w trawieniu, ułatwia przesuwanie się masy kałowej).

 

ROLA WODY W ORGANIZMIE:
Jest częścią strukturalną wszystkich komórek oraz środowiskiem wszelkich reakcji i procesów i rozpuszczalnik składników odżywczych.
Transportuje  substancje odżywcze do komórek naszego ciała i bierze udział w  procesach przemiany materii.
Bardzo ważną funkcją wody jest usuwanie toksyn z organizmu np. mocznika oraz  reguluje temperatury ludzkiego ciała.

 

 

ŹRÓDŁA WODY W CODZIENNEJ DIECIE:
woda pitna – wody mineralne
napoje – mleko, soki owocowe, kefiry, kompoty, herbaty ziołowe i owocowe
produkty spożywcze, a zwłaszcza owoce i warzywa, mięso i nabiał, zupy, sosy

 

Powinniśmy spożywać dziennie ok. 2,5 l/dobę wody (dokładna ilość zależy od masy ciała)
– w tym płyny jako napoje (nie tylko woda mineralna) ok. 1,5 l
– w tym woda zawarta w pokarmach (mięso, nabiał, owoce, warzywa, pieczywo, itd. ) ok.  1l

Odpowiednia ilość wody w diecie jest niezbędna do zachowania zdrowia i dobrego samopoczucia.

Facebook